יומן מסע בגאנה 2017

יומן מסע 2017

אני יוצאת למסע נוסף באקרה , גאנה גם השנה אך השנה השנה זה כבר יהיה משהו אחר .

אומנם נסעתי כבר לבד בשנה שעברה אך הפעם אני עם בטחון גבוה יותר , מסלול מתוכנן יותר ועם נהג שאני כבר מכירה משנה שעברה.

הכול מתחיל בערב אחד בינואר שאני מחפשת טיסה במחיר שפוי ובמקרה מוצאת מחיר טוב , תאריכים נוחים , אז תוך כמה דקות של מחשבה אני מזמינה כרטיס ושולחת הודעה לנהג שישריין את הימים , נשאר רק להזמין מלון ולארגן את ויזה.

הזמן עובר והתאריך מתקרב , הנהג שוריין המלון נבדק ונמצא מתאים מייל לאחד הספקים וטלפון לספק שני וההתרגשות עולה .

יום הטיסה קרב וטלפון מחברת התעופה על דחיה של הטיסה ביום משבש קצת את התוכניות ובל בסוף הכול מסודר וזהו עוד יומיים יוצאת לדרך .

הדרך לאקרה אורכת כ 9 שעות טיסה עם מעט המתנה בדרך , כך שאני יוצאת לדרך בבוקר ומגיעה בערב.

יום הנסיעה מגיעה ואני בשדה התעופה וממש עכשיו עולות לי כמה תובנות מה זה לנסוע לבד.

לנסוע לבד לחו"ל זה לקחת פסק זמן לעצמי.

לנסוע לבד לחו"ל זה להשאיר לכמה ימים את האיש שלי אחראי על הכול.

לנסוע לבד לחו"ל זה להיות אחראית למה שאני עושה ואת מי אני פוגשת .

לנסוע לבד לחו"ל זה לקרוא ספר שלם בכמה ימים .

לנסוע לבד לחו"ל זה לא לדאוג לכביסות

לנסוע לבד לחו"ל זה לתכנן את היום ככה שאספיק לעשות כל מה שתכננתי .

לנסוע לבד לחו"ל זה לדבר רוב הזמן אנגלית כי אין עם מי לדבר עברית .

לנסוע לבד לחו"ל זה להכיר אנשים חדשים בדרך .

נסוע לבד לחו"ל זה בעיקר לשחרר ולהנות מכל רגע.

אני נוסעת ויוצרת את המסע שלי בעצמי , מסע שיוביל אותי ללקט חומרי גלם חדשים , אאסוף הרבה רשמים להשראה שיובילו ליצירת קולקציה חדשה .

יום ראשון למסע:

כמו שתאמתי עם הנהג , הוא ממתין לי בבוקר בפתח המלון עם חיוך רחב , השיחה בנינו קולחת וכל אחד מעדכן מה קרה במהלך השנה .

בניגוד לפעם הקודמת בה נסעתי רק לספקים הפעם יש זמן גם לטייל .

מתחילים את הבוקר במפעל חרוזי הזכוכית של מדאם TK ,הפעם אני בוחרת חרוזים יותר בקפידה ולא לוקחת מכל מה שאני אוהבת.

בחצר יושבות הנשים וחורזות את בחרוזים לשרשראות למכירה , ויש גם דוכן עם דמיות מפוסלות לבקבוקי פלסטיק משומשים.

מחזור בקבקי פלסטיק

בדרך לעוד ספק עוצרים בשוק שנמצא בצומת דרכים וכאן אני מבקשת לעצור לטייל בשוק.

הכוח השולט בשוק הן הנשים, השוק הוא חוויה שאסור לפספס , ריחות התבלינים והזיעה, צעקות ומראות דוכני הירקות , הפירות והבדים. דגים מעושנים ובשר שהובא בבוקר ונמכר ללא קרור . אוכל העגלות ולחמים ענקיים בשקיות מזיעות . שקיות מים לשתיה שנמכרות ב כחצי שקל על ראשה של נערה שעוברת בין המוכרות .

מוכרות בשוק

אז כמובן שקניתי 2 אננסים ופאפיה שיהיה מה לאכול בחדר כשאחזור.

ממשיכים לספק הבא.

יום שני למסע:

בנסיעה הקודמת שלי הבאתי לי סל קש וכול פעם שיצאתי איתו כולם התעניינו מאיפה הוא אז הפעם הקדמתי והעלתי פוסט עם תמונה של סלי הקש ושאלתי מי רוצה סל ? כמובן שהיו תגובות רבות  ,אז היום נוסעים לרכוש סלים.

נסענו לקרן הרחובות שם רכשתי את הסל בפעם הקודמת , המוכר היה עסוק באריזה של סלי קש רבים למשלוח לשדה התעופה כך שלא נשארו כלל סלים לבחור . תבואי מחר הוא אמר לי אדאג להביא לך מספיק סלים כדי שתוכלי לבחור ואכן כך עשינו.

נוסעים לשוק האומנים . שוק האומנים הוא שוק תיירותי שבו מצאים עשרות או מאות חנויות קטנות ובכול חנות מבחר גדול של פריטים חלקם מוכרים רק טקסטיל , חלקם תיקים והמון דוכני פסלים.

ההגעה שלי האזור זה כללה כמה מטרות , אחת לצלם את התכשיטים שלי על נשים מקומיות וזה התאפשר רק אם ארכוש פריטים אז בין השיטוט הדוכנים וההתמקחות על מחירים של פסלים ותיקים הצלחתי לצלם כמה מוכרות עם התכשיטים , המשימה הושגה .

אישה אפריקאית

הסקרנות שלי הובילה אותי לאזור אחר במתחם בו מכינים את הפסלים והרהיטים שנמכרים בדוכנים ,זאת כבר הייתה חוויה אחרת .

פריטים שנראים ישנים הם בעצם פריטים חדשים שנצבעים כך שיראו ישנים. הסיור התמשך מעבר למה שתכננתי ולאורך כל הסיור התלווה אלי אחד המוכרים באדיבות גדולה ובידיעה שבסוף יקבל את התשלום שלו והרצון שלו שאקנה פסלים . במהלך כל הסיור הזה אני מדברת איתם ומקבלת הסברים על תהליכי הציור והצביעה .

גילוף בעץ

צביעת פסלי עץ

אחת המטרות של הסיור הזה היה לנסות לאתר זוג פסלים דומים לזוג שרכשתי בביקורי הקודם.

פסלים בדמות גבר ואישה שהבאתי לעצמי ובלחץ לקוחה מכרתי לה אותם. מאחר שלא מצאתי זוג דומה הציע לי המדריך שאזמין זוג דומה ואכן הוביל אותי לאומן שהשארתי אצלו את התמונה והבטיח שמחר יהיה לי את זוג הפסלים.

הטיול המיוחד הזה נמשך מעבר לזמן שהקצבתי לו אך לא הצטערתי לרגע כי למדתי המון על האומנות שראיתי.

יום שלישי למסע:

את הבוקר אנחנו מתחילים אצל ספק הסלים ואכן כמו שאמר הוא הביא לי מבחר יפה של סלים ואני מתחילה את הבוקר בבחירת הסלים לפי ההזמנות שיש לי ועוד קצת שיהיה למי שלא זכר להזמין מראש.

מעמיסים באוטו ונוסעים לטייל.

סלי קש

הפעם אני מבקשת מהנהג שייקח אותי לאזורים שלא הייתי בהם, נוסעים ל JAMES  TOWN   כפר דייגים קרוב לאקרה.

כבר כשיוצאים מהרכב ריח חזק של דגים מעושנים אופף את האוויר.  חוף הים מולי מלא סירות דייגים מצד אחד ובצד השני מעשנות קטנות עם המון משטחי דגים מעושנים .

הסיור קצר ולא חביב , התושבים אינם שמחים לזרים שמסתובבים באזור גורם לנו לעזוב די מהר.

JAMES TOWN

כפר הדייגים JAMES TOWN

נוסעים לאזור אחר , "דרום תל אביב" האזור הסיטונאי  של אקרה לקנות בדים .

כשאנחנו מגיעים הנהג עוצר לקנות לי את החטיף שלהם – פלאנטיין על גחלים עם בוטנים,

פלנטיין דומה לבננה אך מיועדת לטיגון או על הגריל , הטעם לא היה משהו אך מתוך נימוס כמובן אכלתי (היה בטוח מכיוון שהיה על האש אחרת לא הייתי נוגעת).

פלאנטיין

פלאנטיין - חטיף מקומי

התחלנו להסתובב בחנויות קניתי מבחר בדים לתיקים חדשים והגיע הטלפון שהפסלים מוכנים ונסענו לאסוף אותם.

את הערב ביליתי בחדר במלון בתכנון הקולקציה החדשה בעקבות כל המראות והחוויות שהיו לי בימים האחרונים .

מחר בבוקר אקום מוקדם להסיעה ארוכה לשוק החרוזים בקפורידוואה.

יום רביעי למסע

שש בבוקר הנהג כבר מחכה בחוץ, אני לוקחת איתי בקבוק מים גדול וקצת שקדים ותמרים ויוצאים לדרך , נסיעה של כ שעתיים לפנינו. אנחנו יוצאים מאקרה ועולים בגובה לנסיעה לעיר קפוורידוואה.

לשוק הזה מתנקזים אחת לשבוע עשרות נשים ומעט גברים ומציגים את מרכולתם בדוכנים שלהם.

גברת TK היא אחת הנשים החזקות בשוק הזה ויש לה לא מעט נשים שמוכרות בדוכן שלהם את החרוזים שלה תמורת עמלה .

שוק החרוזים בגאנה

לשוק אני רוצה להגיע מוקדם על מנת לרכוש סחורה מיוחדת שלא תשאר לשעות היום המאוחרות ולכן בדרך לשוק אנחנו לא מעכבים ולא עוצרים במקומות מעניינים אלא רק בדרך חזרה ויש כאלה לא מעט.

אנחנו מגיעים לשוק כבר בשמונה בבוקר וראשוני הדוכנים נפתחים שיטוט של שלוש שעות בין הדוכנים מאפשר לי ללקט חרוזים ותליוני ברונזה מיוחדים .

לאחר סיום הקניות אנחנו מתחילים את דרכנו חזרה, עוצרים בתחנת דלק לשירותים והתרעננות .

בדרך חזרה יש כבר זמן לעצור והתחנה הראשונה שלנו היא בכפר בציידי הדרך , בכפר זה מתפרנסים מיצור שמן דקל.

ארבע נשים יושבות על האדמה בוררות ומפרידות את פרי דקל השמן והגבר היחיד מראה לי את תהליך היצור תמורת תשלום סמלי.

לאחר הסיור ממשיכים הלאה בדרך חזרה עד לעצירה הבאה אצל חבר של הנהג לארוחת צהריים שלו , אני רק יושבת ומחכה למקום מגיעה אמא וביתה בת השנתיים שיושבות גם הן לאכול אורז עם דגים חריפים למות הקערות חרס צבועות בצבע שחור .

מהסתכלות מהצד שלי כאמא חשבתי על רמת ההגיינה אך האותה מידה על השותפות של אמא וביתה האוכלות מצלחת אחת ודאגה של אמא זה בכול מקום בעולם כנראה אות הדבר אך עם הדגשים שונים.

אנחנו ממשיכים בדרכנו חזרה למלון להתארגנות ואריזה לקראת חזרה לארץ .

לסיכום ארבעת הימים ואחרי שכול השבוע אני והנהג שוחחנו על המון דברים. ממש לפני הפרידה החלפנו מתנות אני נתתי לו ספר תמונות " ישראל ממבט הציפור " והוא העניק לי דיסק עם מוזיקה מקומית .

כבכול  יום לאחר שחזרתי לחדר עלו בי מחשבות על האושר בחיים הפשוטים, האם התושבים פה מאושרים החלטתי לשאול את הנהג שלי האם לדעתו רוב האוכלוסיה פה מאושרת .

דבריו היו שרוב התושבים לא מכירים את מה שאני מכירה ולכן לדעתו הם מאושרים אז אנחנו שראינו דבר אחד או יותר בחיים ויש לנו בית עם חשמל ומים זורמים באיכות טובה ואוכל מגוון צריכים להודות כי יום על מה שיש לנו ואין לאחרים.

אז למרות שזו הפעם השלישית שלי כאן גם הפעם ראיתי דברים חדשים פגשתי אנשים אדיבים וגם שאינם אדיבים ויש עוד הרבה מה לראות.

נתראה אולי בשנה הבאה

מסע כזה אחת לשנה ממלא אצלי את מצברי חומרי הגלם וכמובן את היצירה.

להתראות במסע הבא

מדיניות החנות

החזרה
ניתן לבטל עיסקה ביום ביצוע העיסקה, יתקבל החזר כספי מלא כולל דמי משלוח במידה ושולמו
במקרה של בקשת החזרה לאחר קבלת המוצר ניתן להחזיר בצרוף הקבלה המקורית ולקבל החזר כספי תוך שבוע ימים
ללא קבלת דמי המשלוח ופחות 5% מערך הרכישה אם בוצעה בכרטיס אשראי
החזר כספי יתקבל לאחר בדיקת במוצר כי חזר בשלמותו
החלפות
במקרה והלקוחה מעוניינת להחליף את המוצר ניתן לבצע החלפה עד חודש ימים מיום קבלת המוצר
לתאום ההחלפה יש ליצור קשר טלפוני איתי 052-3631042

משלוח

משלוח לכל חלקי הארץ בעלות של - 15 ש"ח בדואר ישראל, התשלום מתווסף בעת ביצוע העיסקה לכול כתובת שתמסר בעת הרכישה
המשלוחים יוצאים מהסטודיו בטווח של 2-3 ימי עסקים, מסירת התכשיט ביעד תלוי באופן השילוח
במידה ויש צורך במשלוח מהיר המחיר יקבע בהתאם למחירון ספק המשלוחים בהתאם ליעד המבוקש

איסוף עצמי
ניתן לבקש לאסוף את המוצר מהסטודיו בתאום טלפוני לאחר שהמוצר יהיה מוכן
בכתובת: נרקיס 4ב' גדרה
שעות איסוף בתאום טלפוני - 0523631042

מדיניות הפרטיות

מדיניות פרטיות
אסנת גוטמן דיזיין מכבדת את זכות הפרטיות של המשתמשים באתר האינטרנט שהיא מנהלת ומפעילה משכך החליטה החברה לפרסם את מדיניותה ביחס להגנת הפרטיות באתרים, והיא מתחייבת כלפי המשתמש לקיים מדיניות זו.
מטרת המדיניות להסביר מהם נוהגי החברה ביחס לפרטיות המשתמשים באתר, וכיצד משתמשת החברה במידע, הנמסר לה על-ידי המשתמשים באתר או הנאסף על-ידה בעת השימוש באתר.

כללי
בעת שימוש בשירותי האתר נאסף מידע עליך. זהו המידע שאתה מוסר ביודעין, מידע סטטיסטי ומצטבר. לדוגמה, פרסומות שקראת באתר, העמודים שבהם צפית, ההצעות והשירותים שעניינו אותך, כתובת האינטרנט )IP ) שממנה פנית ועוד.
השימוש במידע
השימוש במידע שנאסף, ייעשה רק על פי מדיניות פרטיות זו או על פי הוראות כל דין, על מנת

1.לשפר ולהעשיר את השירותים והתכנים המוצעים באתר
2.לשנות או לבטל שירותים ותכנים קיימים.
3.לצורך רכישת מוצרים ושירותים באתר- לרבות פרסום מידע ותכנים.
4.כדי להתאים את המודעות שיוצגו בעת הביקור באתרים לתחומי ההתעניינות שלך המידע שישמש את החברה הנו מידע סטטיסטי, שאינו
מזהה אישית.
מסירת מידע לצד שלישי
החברה לא תעביר לצדדים שלישיים את פרטיך האישיים והמידע שנאסף על פעילותך באתר אלא במקרים המפורטים להלן:

1. תרכוש מוצרים ושירותים מצדדים שלישיים המציעים אותם למכירה באמצעות האתר, יועבר לצדדים שלישיים אלה המידע הדרוש להם
לשם השלמת תהליך הרכישה
2. במקרה של מחלוקת משפטית בינך לבין החברה שתחייב חשיפת פרטיך
3. אם תבצע באתר , פעולות שבניגוד לדין

אבטחת מידע
אסנת גוטמן דיזיין מיישמת באתר מערכות ונהלים עדכניים לאבטחת מידע.
בעוד שמערכות ונהלים אלה מצמצמים את הסיכונים לחדירה בלתי-מורשית, אין הם מעניקים בטחון מוחלט. לכן, החברה לא מתחייבת ששירותיה יהיו חסינים באופן מוחלט מפני גישה בלתי-מורשית למידע המאוחסן בהם.